Багер, багер, багер, багер, багерът дойде! Тази очарователна композиция на група Кокоша глава в момента се провежда в София. Не знам, мен индъстриъл темата на града ме кефи. Има супер странни машини – все едно Оптимус Прайм се е опитал да се сгъне от робот в автомобил, но е спрял по средата на процеса. Въобще цялата обстановка с разкопаваето има някакъв чар, може би защото за няколко години стана част от лятото в града. Както гледаш композицията: арматура, празна двулитровка, пясък, локва, как да не си помислиш за скара, бира, плаж, море.

Лятото е време, освен за море, и за културни събития и за навън. Не всички ползвахме по най-ефикасния начин свежите моменти през 20-те си години, които на практика са моментите между две напивания. Съответно не всички имаме каравани и възможността да седим на морето по 3 месеца. Смилете се над клетите ни души.

Защо разкопките не се използват за културни събития?

Работниците свършват работа в 6,театрите традиционно започват в 7. Искам да задам клиширания въпрос „Случайност? Не мисля“, но няма. Но, бога ми, вселената си знае работата! Модерната градска Катюша – платформата, с която докарват багерите – е перфектна сцена. Малко логистична креативност с декорите и сме готови. Като сметнеш и хората, който ще гледат от балконите на сградите наблизо, то си става голяма сцена в Народен. Защот не се случва това? Сфумато защо спят?

Всъщност може би защото театрите са ваканция… Оф. Нищо, ремонтите се очертава да продължат и през есента.

Идеята може да се ползва и за изложби. Ремонтите в София са перфектно място за изложби.

Адаптацията на пространството е елементарна – закачаме картините на някаква провесена тел от оградата, елементарно осветление и готово. Изложбите са динамични събития и ще трябва да сложим някакви заграждения около евентуални дупки, за да не падне някой и да си счупи грубнака в някоя траба. Това като цяло са дребни кусури – по принцип в живота, ако нещо се решава с чай или с 5 конуса, е дребен кусур.

Основно заради железата и ламарините не можем да допуснем по-тежко дивеене – концерти и барове – в територията на ремонтите. Хората падат на равното, какво остава за пресечен терен.

Работниците сигурно ще се притеснят, че някой може да им гепи инструментите. Просто да заключат всички инструменти в камиона, да заключат и камиона и това е. Самият камион никой няма да тръгне да го краде, а и да го открадне – това е камион! Ще се намери. На никого не трябва камион. Пазете си обаче онези малки багерчета, защото хипстърите ще ги налазят моментално.

На организаторите ще се наложи да събират изложбата по мръкло, но те са свикнали. Но това е цената да напрвиш изложба не просто на „Графа“ или „Левски“, а НА „Графа“ или „Левски“.

Разкопаването е като ходенето на зъболекар и свалянето на Тиндър. Неудобно е, но е за добро. На този етап няма смисъл да мислим за разните му там корупции, обръчи от фирми, схемички с подизпълнители – майната му, те няма да спрат, не и с мислене за тях. Разкопките са „София диша“, но за месеци наред, препоръчвам ги на всеки град.